lördag 26 juli 2008

Nyhetstorka




Idag när jag stod nere vid busstationen och väntade på att Sven och Jenny skulle dyka upp köpte jag Aftonbladet. Det är inte många rubriker att höja på ögonbrynen åt. Förvisso har landslagsstjärnan i fotboll, Viktoria Svensson blivit mamma, hennes fru nedkom med lilla Moa för två månader sedan. Naturligtvis har tidningen ägnat en och annan sida om Europride, hedervärt. Åsa Petersen skriver på ledarsidan om hur Pride firar den svenska synden och passar samtidigt på att citera SL-styrelseledamoten, kristdemokraten Jan Stefansson som har mage att kalla SL-bussarnas regnbågsflaggor som "ytterst olyckligt". Vilket svin. Kultursidan skriver om Europa & våldet. Indiens Pride-prins älskar Sverige.

En ung mamma hittas mördad i Hjo, 6-åring hittas drunkad i pool i Hallsberg.

Sen en helsida om att feta kvinnor tjänar sämre och är mindre önskvärda av arbetsgivare. Jag kan inte kalla mig fet men jag är heller inte så himla önskvärd av arbetsgivare med tanke på alla, minst 400, jobb jag sökt och fått nej till alla. Men det beror kanske på nåt annat.

Kamprads söner vill inte axla ansvaret för IKEA så nu väntas Lars-Johan Jarnheimer lämna Tele2 för att bli möbelhandlare.

Lite intressantare blir det när jag hittar fram till debattsidan. Dagens debattörer vill att Saltsjöbadsavtalet dammas av och att regering och opposition tar nya tag för att bibehålla "den svenska modellen". Och Carina Hägg (s) undrar vad Göran Hägglund ska göra åt myten om mödomshinnan? Ja, det undrar jag också. Ska bli intressant att läsa hans svar.

Avslutar med att läsa Johan Hakelius krönika om miljöfarliga foppa-toffeln, den gode Hakelius förordar estetisk utrensning och att tofflorna borde anmälas enligt Lex Maria.

Inga kommentarer: