tisdag 12 juli 2011

Vi har en författarinna i kvinnoklubben


Författarinnan Monika med maken Bertil
Ja, det är sant. S-kvinnor i Norrtälje när en författarinna vid sin barm. Monika Norstedt, hon har skrivit boken Erica, på http://www.recito.se/ förlag. Den handlar om livet, kärleken, jämställdheten och tsunamin.

"Erica är hypnosterapeut och lever tillsammans med Johan. Deras till synes lugna tillvaro äventyras av många olika händelser i deras liv. Efter Ericas Thailandsresa blir inget sig likt och både Johan och Erica blir nära nog offer för en psykopat. Ericas goda vän Anna tycker att livet har stagnerat och bryter upp.
Doktor Stefansson får svårt att freda sig då han blir utsatt för stalking".

Idag var jag i Solbacka och hälsade på Monika och Bertil och blev bjuden på gofika. Nu har jag boken i min hand, verkar spännande tycker jag, och ska ge den en recension i ett senare blogginlägg, dvs när jag har läst den.

Inga kommentarer: