onsdag 9 maj 2007

Kungligt apanage




Alla vill ha löneförhöjningar. Även kungen. Han fick "bara " drygt 98 miljoner i årets anslag. Nu vill han ha påökt. Kungabarnen blivit vuxna och kostar mycket pengar.


I min värld får vuxna barn söka arbete och försöka klara sig själva. I min värld kan jag inte begära mer pengar av staten för att mitt vuxna barn ska få leva ett drägligt prinsessliv. Men hon är en prinsessa för mig ändå. Men hon behöver inte rycka in som tillförordnande om jag är borta. Till det behövs resurser. I min värld kan jag inte begära mer pengar av staten för att renovera mitt gästrum, för jag har inget. I min värld får jag klara mig själv så gott jag kan.

Nu är det väl dags att vi socialdemokrater visar att vi menar allvar med att vi vill ha republik.

De 100 miljoner som kungen har begärt för nästa år behövs bättre till svenska folkets välfärd.


1 kommentar:

Krassman sa...

Mona: Helt snurrigt alltså. Kolla mitt inlägg där jag hittade lite vad man kan göra med 100 millar. Hoppas att allt är bar annars, du ser att det går vår väg med Västra vägen oxå :) Snart är det dags för att dela material igen, du bangar väl inte ???