lördag 2 augusti 2008

Röd snö - i augusti?



Ja varför inte, igår var det partiell solförmörkelse men här i Norrtälje sken solen strålande klart som aldrig förr. Så det märkte jag ingenting av. Men alliansregeringens totala hjärnförmörkelse har jag och med all sannolikhet merparten av svenska folket märkt av. När man sen hör gossen Borgs uttalande idag om regeringens åtgärder mot konjunkturnergången och Sveriges 0-tillväxt vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Snarare det senare.

Men nu var det Röd snö, TV-serien som gick 1985 och handlade om Sverige och Norge mitt i kalla kriget. Har letat och letat och frågat och frågat om den finns på DVD, men alltid fått nej-svar. Fick den briljanta idén att kolla på SvT:s hemsida. Där fanns den! Beställde och efter två dagar hade jag filmen i brevlådan. Kanon-service och att jag kunde köpa den från ett icke vinstdrivande företag var extra bonus.

Har tittat ikväll, eftersom jag har dåligt minne så blev det nypremiär. Bra skådespelare som Tomas von Brömsen, Torsten Liliecrona och inte minst hästen Kurt.

Inga kommentarer: