söndag 24 januari 2010

Körsång på Loftet


Bild på mig, Oskar, Gustaf och Fredrik
Min kusin sjunger i kör. Min kusin och hennes familj bor i Botkyrka. Min kusin skulle medverka i nostalgikörsång i Alby. Åkte jag dit? Givetvis, två timmar att kommunalt ta sig till Alby och två timmar att kommunalt ta sig tillbaka till Norrtälje. Men det var värt hela resan. Kören bjöd på en nostalgi-tripp med sånger som Sån`t är livet, Que sera sera, Diana, Itsy bitsy teeny weeny, Chuck Berry låt, Beatles-låt med mera med mera. Stället där dom uppträdde heter Subtopia och lokalen heter Loftet, en kulturens högborg i Botkyrka kommun. Som det står på deras hemsida: "ett hus fyllt av kultur, både för utövare och åskådare".
Och som grädde på moset fick jag träffa hennes barnbarn Gustaf och Oskar.

1 kommentar:

Monica Högberg sa...

Låter som en härlig dag. Skönt att du är hemma igen utan skottskador i benen... :)