fredag 16 juli 2010

I Roslagens famn.....


Bildbevis på Östersjödoppet

busshållplatsen vid Norrvikens brygga inte helt fel


på den blommande ö där vågorna vagga mot strand. Det är första raden i Roslagens egen nationalsång och jag kan bara stämma in. Min blommande ö i dag har varit Vätö. Blev hämtad av Christina och med baddräkt och badlakan i packningen följde jag med henne hem till Vätö. Vilken dag, 30 grader varmt i skuggan och skönt att komma från stan. Blev bjuden på god lunch och efter att maten trillat ner gick vi till badviken. Det var varmt i vattnet, säkert 22-23 grader och jag doppade mig!!!! Har inte hänt i svenska vatten de senaste 25 åren.

2 kommentarer:

Ewa sa...

Roligt! Jag blir lite avis. Svensk sommar när den är som bäst. Måste se till att vinna på lotto så jag kan köpa det där torpet snart. I Roslagen kanske...

Monica Högberg sa...

Det var som at... men visst svalkade det skönt! Rackarns snygg kökssoffan blev! Vi får ses snart, fika hos mig så du får inspektera. Kram