lördag 23 mars 2013

Musical på Stadsteatern

Jag har varit lite slö med bloggen. Skyller på trötthet och att jag jobbar mycket. Men inte så mycket att jag avstår från att roa mig.
I tisdags åkte jag in till stan och mötte upp kusin vitamin. Först gick till Åhléns och fikade. Sen var vi laddade för att "göra stan" i snålblåsten. Shoppade lite grann, tittade mest på snygga sommarkläder. Men eftersom det inte blir nån sommar i Sverige i år fick de kläderna bli hängande kvar.
Efter en god middag på restaurang Lilla London bänkade vi oss på Stadsteatern för att njuta av West Side Story.
En bra musical med ett innehåll som är lika aktuellt idag. Nämligen gatuvåld. Det är bara att konstatera att sedan filmen hade premiär för 50 år sen har det inte hänt nånting. Bara blivit värre.
Nu handlar West Side Story om två rivaliserande grupper i USA. Mycket musik och dans, vacker musik, hög volym och tragisk.
En av de vackraste scenerna och sången till Maria
bild: www.svd.se

Inga kommentarer: