lördag 7 november 2009

Jag coachas utan hypnos och healing



Kritiken mot jobbcoacherna är hård.

Jag har en jobbcoach men jag får ingen hypnos, ingen healing och inte tror jag att jag blir hjärntvättad. Därför tycker jag det är på sin plats att hålla fram att det finns seriösa coachingföretag. Som t ex Antenn consulting.
Tog chansen med jobbcoaching när mina 75 deltidsdagar tog slut. Det är för mig en chans att få träffa en "arbetsförmedlare" en gång i veckan, tillfälle att gå på seminarier och hjälp med jobbsökning. Men coacherna är inga trollkarlar, med det menar jag att dom kan inte trolla fram jobb som inte finns men som regeringen hävdar att vi i alla fall skall ta.
Självklart finns det både bra och dåliga jobbcoacher, bra och dåliga arbetsförmedlare som det finns bra och dåligt av det mesta i samhället. Med ett undantag. Sveriges regering, den är inte bara dålig, den är usel.

Inga kommentarer: