lördag 10 april 2010

Torsten Wahlund håller mig sällskap






Jag har nog skrivit tidigare att jag har "fått smak" på ljudböcker. Just nu är det En midsommarnattsdröm av Arne Dahl, uppläsare är Torsten Wahlund. Slumpen eller ej, men de flesta böcker jag har lyssnat på har Torsten Wahlund varit uppläsare. När jag pratade med Fredrik sa han att han inte visste vem Torsten Wahlund är. Nu kan jag berätta att Torsten W spelade Peter, han som var gift med Malin på Saltkråkan. Han hade en roll i TV-serien Kråsnålen och mycket mycket mer. Vad han nu än gör och har gjort har han en fantastisk berättarröst. Nästa bok jag ska lyssna till är Mannen utan öde av Imre Kertész, men då är uppläsaren Krister Henriksson.

1 kommentar:

Ewa sa...

Ar det Thorsten som ar Peter!?! Nu kan ju inte jag lyssna mer pa boken jag fick av dig utan att tanka pa Malins Peter - det kommer bli tokigt i min hjarna... Fast bra berattar-rost har han.