lördag 21 april 2012

En pjäs att minnas

Fantastiske Philip Zandén som på 80-talet gestaltade en son till August Palm i en TV-serie som heter Kråsnålen

En scen där Palme intervjuas av Hagge Geigert efter valförlusten 1976

Olof Palme, en pjäs från Sverige. Det läser jag på programmet till föreställningen på Stadsteatern som Christina och jag var och tittade på idag.
Jag säger, en pjäs att minnas. Olof Palme har alltid varit min "guru", det mesta av vad han har sagt eller gjort har för mig varit lag. Inte trodde jag att någon skulle kunna gestalta Palme på scenen.
Ack vad jag bedrog mig, Philip Zandén gör en lysande framställning av Palme.
En pjäs med mycket djup, lite humor och framförallt skickligt skrivet manus.
Meta Welander spelar rollen som Rosa med sådan patos att det blev lite tjockt i halsen emellanåt.

Inga kommentarer: