onsdag 27 juni 2007

Sammanfattning av Italienresa


Monte Oliveto Maggiore


Dans kring midsommarstången



Hanna klär midsommarstången




Ewa och Hanna midsommarfina flickor


Hemma i Sverige. Med borgerlig regering, regn och rusk och 11 grader varm och måste handla med kronor och ören. Suck.

Lämnade ett Italien med värmebölja.

Hade inte tid att blogga varje dag när jag var i Italien, så jag lägger ut några bilder som får tala för sig själva.

Vi firade svensk midsommar hos Hanna i Pian d`Alma. Sill och potatis och dans kring midsommarstången. Den hade vi för övrigt klätt alldeles själva. Det var verkligen trevligt. Kvällen avslutade vi med en middag i Castiglione.

När kroppen hade fått njuta av mat och dryck och sol och bad blev det dags för själen att få sin beskärda del.

Ewa och jag besökte ett kloster, Abbazia di monte oliveto Maggiore, i närheten av Siena. Det var en fantastisk upplevelse. Det går inte att beskriva, måste upplevas.

Det var fantastiska dagar och som grädde på moset få umgås med Ewa och Gennaro.

2 kommentarer:

Krassman sa...

Mona: Det är inte lita avundsjuk man blir när man ser de vackra bilderna från bella italia. När jag blir miljonär så skall vi ha ett sommarhus där, det lovar jag dig. Är du hemma i helgen. Är ensam hemma med båda barnen och tänkte kolla om vi skulle hitta på något kanske? Göra något på dagen och ett glas vin på kvällen kanske?

Unknown sa...

Ja gärna, det ser jag fram emot