tisdag 19 juni 2007

Viva Italia







I morgon åker jag till Italien, närmare bestämt till Sarteano där min dotter Ewa och henne pojkvän Gennaro bor. Det är en himmelsk plats i Toscana. Det ser jag fram emot. Förhoppningsvis blir ett ett besök vid de varma källorna. Hoppas vi får fint väder så kanske det blir en tur till medelhavet för ett bad också.

I går var jag och lyssnade på kommunalfullmäktigemöte. En punkt på dagordningen var flyktingmottagandet till Norrtälje. Vad jag tycker om inläggen från den borgerliga majoritetens ledamöter i den frågan lämpar sig inte, varken i tal eller skrift. Beklämmande människosyn. Om det i något av deras uttalanden verkade humant lät det mer som läpparnas bekännelse. Men hut går hem sägs det, hoppas det stämmer i detta fall. Tack och lov har vi i (s) många kloka fullmäktigeledamöter, bl a Kristian Krassman, Jan Emanuel Johansson och Hanna Stymne Bratt, för att nämna några. All heder åt dessa ungomdar. Hur mycket de borgerliga tog till sig av deras inlägg i frågan återstår att se. Jag var inte kvar till mötets slut.

Inga kommentarer: