fredag 27 juli 2007

Massor med fartyg


bilden från www.tsr07.se
Idag har jag varit in till Stockholm och ätit lunch med min kompis Carina. Eftersom jag ändå var inne i storstan så tog jag mig en "blöt" promenad ner till stadsgårdskajen för att beskåda fartygen som deltar i Tall ship`s races.
Så många vackra fartyg har jag aldrig sett på en och samma gång. Trots att det ösregnade gick jag en sväng utmed kajen. Efter kl 14.00 hade HMS Falken "open ship" och hade det varit uppehållsväder hade jag nog stannat kvar och gått ombord på "skönheten".
Det är bara att önska de svenska segelfartygen HMS Gladan och HMS Falken lycka till i tävlingen.

1 kommentar:

Carina sa...

Hej vännen!

Ser fram mot flera trevliga luncher tillsammans med dig. Synd att jag inte hade möjlighet att gå titta på båtarna tillsammans med dig. Puss