torsdag 13 november 2008

Sju saker om mig

Ewa, har utmanat mig ännu en gång att skriva sju saker om mig själv. Jag tror nog hon vet det mesta om mig men jag försöka dra mig till minnes och kanske är det någonting som jag önskar mig av framtiden som är nytt.



1. Sedan ett år tillbaka tillbringar jag stor del av mitt liv på sjukhuset. Inte för att jag är sjuk utan för att svara i telefonväxeln och försöka lotsa sjuka (och friska) till rätt instans.

2. Varje dag försöker jag att plugga på italienska verben avere och essere och böjning av dessa till passasto prossimo.

3. Jag funderar på att göra om mitt kök, med nya köksluckor och ny kyl och frys. Väntar på att finanskrisen ska vara över innan jag slår till.

4. Sen jag fick veta datum när Ewa ska gifta sig måste jag ta itu med bröllopskudden och brodera in datum och namn. Det ska blir spännande.

5. För mig är hösten en ren plåga.

6. När jag var liten ville jag bli barnsköterska. Men efter att jag varit barnflicka åt ett antal snoriga, griniga och drägglande ungar ändrade jag mig. Jag ville också gifta mig med pappa men det gick inte heller, han var redan gift.

7. Min dröm är en socialdemokratisk valseger och att högeralliansen förpassas dit den hör hemma.

Jag kan inte komma på nån att utmana för tillfället. Men om jag lyckas ska jag naturligtvis skicka vidare.

1 kommentar:

Nilla sa...

Hejsan

Punkt 7 håller jag fullständigt med om.

Nästa val byter vi regering!

Kram
Nilla