torsdag 27 november 2008

Hur står det till med jämställdheten I Norrtäje Kommun?

Radio Stockholm hade på nyheterna:
"Politiker lär sig jämställdhet på kurs
Politikerna i Botkyrka har börjat gå kurs för att lära sig om mer om jämställdhet. Syftet är att alla invånare i kommunen, oavsett kön eller ålder, ska få del av kommunens pengar men också att se hur det står till med jämställheten i kommunen."
Då blev jag nyfiken på hur Norrtälje Kommuns jämställdhetsplan ser ut. Hittade ingen på Norrtälje Kommuns hemsida så jag angav sökord för jämställdhetsplan 2007-2008. Svaret:
"Sidan kunde inte laddas, Länken som du angav fungerar inte, detta kan bero på tillfälligt underhåll alternativt att länken är felaktig. "
Finns det tillfällig jämställdhet eller finns det ingen jämställdhetsplan överhuvud taget?

1 kommentar:

Hanna sa...

Hej Mona, om detta ämne har jag interpellerat tre gånger i kommunfullmäktige. Min sista interpellation kommer upp på nästa fullmäktige. Det är ingen i kommunledningen som kan något om jämställdhetfrågor. Jag tror inte ens de kan uttala ordet.