fredag 23 januari 2009

Klick


bild: http://www.matton.se/

Jag är en kupongfreak. Och när Medmera- tidningen kommer frossar jag verkligen. Fram med saxen och klipp klipp. Nu var det en helsida med aftonbladet-bilagor-kuponger. Köp Aftonbladet och du får bilagan mot kupong. Halkade mig iväg till coop för att göra mig av med första kupongen mot en bilaga som heter Klick. Har aldrig köpt den eller läst den tidigare, nu har jag gjort det två gånger, första och sista. Det är i alla fall ingen bilaga för snart 60-åriga tanter. Vad sägs om att läsa om Tilde de Paulas ensamhet och hennes helande gråt och hennes bekymmer med män. Eller om att David har lämnat Viktoria.
Jag gråter också ibland, av förtvivlan över det helvete som råder i Palestina, jag grät av glädje när jag såg Barack Obama svära presidenteden.
Nu är nästan beredd att gråta över mig själv som är så korkad och lättlurad av gratiskuponger .
Ska slänga dom som blev över.

Inga kommentarer: