onsdag 9 december 2009

Ursäkt för borgerlig röst

Igår em när jag var ute på balkongen ropade min granne (från balkongen bredvid) - Jag vill be dig om ursäkt!! Va, sa jag, du har väl inte gjort mig nånting. - Jo, jag röstade borgerligt i valet 2006 och jag ångrar det av hela mitt hjärta. - Hur kunde jag vara så dum. - Aldrig att något parti í alliansen ska få min röst i fortsättningen. - Dom ska bort.
Sa grannen.
Vidare: - Jag vill inte ha något jobbavdrag, jag vill betala skatt så att ALLA människor får ta del av välfärden. - Nu är det bara dom rika som blir ännu rikare.
Det hör till saken att hon jobbar som ansvarig på sitt jobb och är inte lågavlönad. Hon sa vidare att hon inte hade förstått när jag har försökt prata med henne om vad vi socialdemokrater vill med vår politik.
Måste nog försöka prata med fler grannar.

Inga kommentarer: