onsdag 11 augusti 2010

Hasselhagen och Hälleforsnäs

Det var svårt att ta egna bilder inne på teatern, jag tog dessa från www.kolhusteatern.se



Det här fina huset fick jag ha alldeles för mig själv

Heter två platser som jag har besökt. Hasselhagen är Roger och Anne-Maries underbara sommarställe strax utanför Malmköping. Hälleforsnäs är ett brukssamhälle med ett numera nedlagt bruk som används av bl a Kolhusteatern. Teaterlokalen är själva kolhuset. Idén med teatern tillkom redan 1992 säger dom på sin hemsida. Men ensemblen spelade i alla fall upp den blodiga, galna, humoristiska men tänkvärda Little shop of horror. Vilken prestation av dom medverkande, vilka musiker. Det var verkligen en upplevelse.
Det var naturligtvis jätteroligt att få vara hos Roger och Anne-Marie, deras gästfrihet och vänlighet värmer i hjärtat. Jag fick till och med ett eget litet hus att sova över i.

Inga kommentarer: