måndag 3 september 2012

Barnvaktslördag

Egentligen vill jag inte kalla det barnvakt, hellre glädjen att få vara tillsammans med tre gosiga och rara pojkar i släkten. Jag åkte ut till Vårsta adress Grönfinkvägen tidigt på lördagmorgon.
Gustav snart 8 1/2 år, hade redan åkt på cykelträning och kom hem, genomblöt efter att ha cyklat i en "fors" som han sa, lagom till lunch. Här visar han upp ett legobygge som han så mästerligt gjort.

Oskar snart 7 år, hade mycket att visa mig. Både spel och filmer och en och annan skönsång fick jag också lyssna till.
Och Erik, 2 1/2 år, vilken fart på den lille killen. Men glad och kramig och sjöng gärna en sång han också. En uppvisning med Gustavs trummor och lite gitarrspel hann han också med.

Med andra ord, en lördag - söndag där tiden aldrig stod stilla. En lördag-söndag där det alltid var någon Norgren-junior som ville ha uppmärksamhet.

Jag hade i alla fall roligt och var stolt och glad över att grabbarna tog emot mig med öppna armar.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vi är så tacksamma för att du ville vara med de små... Kram Å o F

Ewa sa...

Jag njuter av dem genom dig! Ah vad jag blir sjuk av langtan till dessa underbara barn...