lördag 13 april 2013

Kung Oskar

Det fanns ett antal kungar i Sverige som hette Oskar. Men dom var före min tid.
Men i nutid och i torsdags var min kung Oskar på scenen. Var med på genrepet med Oskars kör.
Innehållet var "veckopeng" och handlade om att förena barn från hela världen. Barn som inte fick nån veckopeng och barnen som är så lyckligt lottade med veckopeng.
Körledaren Marie är fantastisk i sitt kunnande och lärande.


På tal om att förena barn från alla länder och med olika bakgrunder måste jag berätta. Under tiden jag väntade, i Alby,  på Motti och Stene hade jag gott om tid och gick in på Albyhöjdens kiosk och café och drack en kopp kaffe.
Där möttes människor från alla länder, med olika bakgrunder, med olika språk.
Det är ett ställe om Tobias Billström borde besöka och se verkligheten.

Inga kommentarer: