torsdag 31 maj 2007

Huka er gubbar


Nu ska jag gå med i kvinnoklubben. Jag har alltid tyckt att det inte skulle behövas kvinnoklubbar på 2000-talet, men jag har ändrat mig. När man varje dag läser i tidningarna och hör på nyheterna om all denna förnedrande behandling av kvinnor, nu idag hörde jag på ekot om en kvinnlig advokat som vill ha ändring i lagen när det gäller domar mot våldtäktsmän. Det blir allt fler anmälningar men allt färre döms. Naturligtvis beroende bl a på alla dessa korkade, insnöade gubbar med förlegad kvinnosyn som sitter som nämndemän. Men även manliga advokaters insinuanta frågor till drabbade kvinnor. Kan jag som medlem i en kvinnoklubb bidra till någon förbättring så ska jag banne mig göra det. Blir så trött på alla dessa "mulliga mansgrisar" som tror att dom alltid vet bäst.

1 kommentar:

S-kvinnor sa...

Hej Mona
Va roligt att du ska gå med i S-kvinnor. Sådan som du behövs där.
I helgen blir det ett mycket spännande och intressant förbundsmöte i Sollentuna.
Mona kommer dit (ja, alltså inte du utan vår partiordförande) och så blir det politik, feminism och personvalsomröstningar till styrelsen.
s-kvinnors förbundsmöte
Monica.nu
monicagreen.webblogg.se