måndag 12 november 2007

Ett försök att bättra på min image


Sicilien
Efter lördagens nördstämpel från SvD kände jag ett visst tryck att försöka bli lite social. Bokade in en träff med min systerson Stefan och hans sambo Malin för en lunch. Vi gick till Kungshallen och njöt av kyckling med jordnötssås. Sen följde jag Stefan ner till Gallerian för att verkligen se till att vara en "omtänksam" moster. Efter kryssande bland julgranspinglor och ljusstakar banade jag mig ut och iväg till ABF för eftermiddagens italienska kurs. Jisses vad vi pratade, likadant förra gången. Det slutade med att kursledaren Davide sa för andra gången: "ni pratar som ni har bott på Sicilien i 25 år". Beröm? Knappast, visserligen är italienska det officiella språket på Sicilien men där pratas även romanska och albanska. Och det var väl en blandning av alla språken kan jag tänka mig. Nästa måndag ny kurs, skam den som ger sig.

Inga kommentarer: