måndag 23 maj 2011

Håller tummarna

Jag åker inte flyg ofta, men en gång om året tycker jag att jag kan ta ett miljöovänligt alternativ och åka och hälsa på Ewa. Jag har ingen bil som spyr ut avgaser och försöker leva så  miljövänligt som möjligt om förutsättningarna finns. Det är inte alltid så lätt i Norrtälje, miljöfrågan har inte varit en prioriterad fråga i den här kommunen och är det inte nu heller. Om jag jämför med Västerås där jag bodde tidigare är Norrtälje ca 15 år efter i utvecklingen på miljöområdet. Nu var det inte det som jag skulle skriva om, utan det hotande askmolnet från Island. Vulkanerna på Island verkar känna på sig när jag ska göra min årliga flygtur i Europa, då blir nån av dom illamående och spyfärdig och vräker ur sig miljöfarlig lava och aska och hotar flygvägen med sina otäcka fula äckliga moln. 
Nu är det bara att hålla tummarna att vulkanmagsjukan ger med sig och jag kommer iväg som jag har bokat.

Inga kommentarer: