torsdag 1 september 2011

Det var länge sen....


Om jag överhuvudtaget någonsin har kokat och lagt in rödbetor. Men idag gjorde jag det. Min snälla granne, två trappor upp gav mig 1/2 kg rödbetor och en påse tomater. Det var självplock som hennes pappa kom med och hon har inte tid att ta hand om allt. Jag lyckades riktigt bra, trots att det under tiden såg ut som ett värre sortens blodbad, som om nån hade begått ett svårt brott i köket.
Hon är en riktig pärla min granne, varje helg när sonen är hemma med bilen får jag skjuts till coop. I tisdags när jag hade jobbat till 18 och sen varit på FH på möte, knackade hon försiktigt på min dörr när hon var på väg ut med hunden. Då hade hon bakat bullar och kom med några bullar till kvällsfika. Förutom att hon är en pärla och har blivit en god vän är hon övertygad Socialdemokrat.

1 kommentar:

Ewa sa...

Vilken harlig van! Man ska skatta sig lycklig nar man har sana. Appropa blodbad skulle du se nere i vinkallaren. De har borjat skorda och det flyter blodrod vatska pa alla golv. Min lordagsradsla att hitta ett lik nar jag gar runt och tander i min ensamhet har multiplicerats med 10 eftersom jag ju inte pa en gang lar reagera over en stor rod pol utan tro att det ar vin... Och kanske kliva i blod! Om nu nagon skkulle fa for sig att doda i var vinkallare, vill saga. Det ar nog ganska otroligt. Men i min vilda fantasi helt naturligt. Oj vad langt det blev, vi har kanske behov av ett telefonsamtal :-)