onsdag 1 februari 2012

Skrämselhicka

Igår kväll strax efter midnatt fick jag skrämselhicka. Då slutade internet att fungera. Jaha, Felia klippte av TV-kabeln för att ha ensamrätten till digitalTV. Då började funderingarna, ska jag skaffa mobilt bredband? Fungerar fasta telefonen? Det kan väl inte vara så att dom gör sig skyldiga till egenmäktigt förfarande och stoppar all tele-bredbandstrafik?
Men när jag startade datorn i morse för att kolla, fungerade bredbandet. Jag är beroende av datorn och telefon framför allt i mina kontakter med Ewa nu när hon har internet och fast telefoni, jag är beroende av datorn i mitt ringjobb på kvällarna och mycket mycket mer. Mot teknikens framfart går det inte att spjärna emot. Det är bara att hänga på och "gilla läget".
Nu återstår det bara inköp av en ny platt-TV.
Det ska min gudson Krister komma och hjälpa till med nästa helg.

Inga kommentarer: