tisdag 7 augusti 2007

Handarbetets lov och pris



Handarbetar mycket på min fritid. Och fritid har jag gott om. Det mycket virkande, stickande och broderande. Ewa gör så gott hon kan för att förse mig med tips och snygga mönster. Just nu håller jag på att virka ett linne, mönstret är på italienska men Ewa har översatt till svenska. Eftersom jag är korkad så förstår jag inte riktigt vad som menas:
låg maska: fast maska
hög maska: en stolpe
Men skam den som ger sig. Var till Åhléns och inhandlade garn, virknålar har jag (räknade till 25 st) och påbörjade arbetet. Just nu är klockan 00.10 och jag har virkat bakstycket färdigt, det ser ut som en pannlapp. Så i morgon får jag väl sätta igång och baka för nån användning ska jag väl ha av kvällens arbete. Jag kan ju inte begära att det stackars barnet ska ta på sig en pannlapp på stranden.

Inga kommentarer: