torsdag 30 augusti 2007

Jag tänker inte följa med Maud


Idag på aftonbladets debattsida skriver Maud Olofsson (c) en artikel om sin väg mot ökad frihet och jämställdhet. När jag läser den blir jag rädd. Inte är det på detta sätt som centern, och om man förstår Maud Olofsson rätt, även den samlade borgerlighetens som jag vill förändra världen. Själv är jag medlem i s-kvinnor, en organisation som kämpar för alla kvinnors frihet och rättvisa. Inte bara några, nämligen kvinnor som vill starta egna företag. Mauds förslag är ju 100 miljoner som ska satsas på kvinnors företagande. Skattelättnader för hushållsnära tjänster samt pengar till att privatisera offentlig sektor. Jag kanske läser artikeln som fan läser bibeln. Men även om artikeln skulle innehålla någon substans för jämställdheten så tänker jag inte följa med Maud.

Inga kommentarer: