lördag 1 september 2007

Nu minns jag prinsessan Diana


Prinsessan Diana

Jag är ingen rojalist. Kungligheter med ärvd titel och ärvd makt och som lever på skattebetalarnas bekostnad, gör mig fysiskt illamående. Därför jag jag 0 koll på hur dom lever sitt liv.
Tvärt emot min princip att inte läsa om och inte titta på kungligheter i tidningar och TV, i den mån det går att undvika, så har jag tittat på minnesprogram om prinsessan Diana. Dessutom är det mot mina principer att titta på kommersiell TV. Så nu är jag väl en fallen kvinna.
Tv3, torsdag 30/8 kl 21.00 = Diana - ögonvittnen i tunneln
Tv3, fredag 31/8 kl 20.00 = Diana - en prinsessas sista dagar
Tv7 Aftonbladet, fredag kl 22.05 = Diana - i kärlekens namn
Tv4 fakta, lördag 1/9 kl 16.00 = Dianas liv
Nu vet jag det mesta om Lady Di.
Eftersom det mesta var dokumentärfilmer får man väl tro att det mesta är sant. Ett tragiskt liv för en ung flicka som inte fick chansen att leva ett hederligt liv när hon äntligen blev av med sin otrogna gubbe och "elaka drottningen" som svärmor. Hon var på god väg.

Inga kommentarer: