lördag 18 augusti 2007

Åter i cyberrymden


boken av utgiven av bokförlaget Max Ström

Har bytt bredbandsoperatör till Glocalnet. Det strulade med inkopplingen så jag har känt mig en aning frustrerad över att inte kunna använda internet. Det har ju hänt en del på de 10 dagar som jag och datorn har bråkat. Bl a har Reinfeldt hållit ett tal till de som arbetar och Mona Sahlin till de som oftast inte arbetar. Tack Mona. Jytte Guteland har valts till ny ordförande i SSU, grattis Jytte. Hon sa i sitt tal att SSU kan störta tyranner och det är jag helt övertygad om att SSU kan göra. Ett tips, börja med tyrannerna i Rosenbad.


I torsdags var jag på ett första informationsmöte om en studiecirkel som jag tänker delta i. Den heter "En hållbar miljö för Roslagen". Vi som var där fick en bok som heter "100 sätt att rädda världen" av Johan Tell. Den boken innehåller smarta tips om hur man i sin vardag kan tänka miljövänligt och försöka bevara det som finns kvar av vårt jordklot.

Inga kommentarer: