lördag 8 mars 2008

Tanti auguri a tutte le donne



Idag är det internationella kvinnodagen. Jag åkte in till ABF för att delta i..... en italiensk uttals-kurs. Jag är väl en fallen kvinna. Det skrivs spaltmeter på spaltmeter om internationella kvinnodagen och det är bra så länge det är betoning på internationella. För lyxproblem som att det är för lite kvinnor i bolagsstyrelser eller fokus på jämställdheten i Sverige är väl inte tanken en dag som denna. Internationella kvinnodagen behövs.

Men jag kan tipsa om en bra bok som jag nyss läst. Det är bra tillfälle att läsa på bussen eftersom det tar en stund att komma in till stan och hem igen. Det är boken "Den blå färgen " av Tracy Chevalier. En bok om kvinnor i dåtid och nutid.
Nu ska jag titta på "Kustbevakarna" på TV. Garanterat nästan utan kvinnlig medverkan. Bara gubbar.

Inga kommentarer: