lördag 29 mars 2008

Utmanad igen



Nu har jag blivit utmanad igen, även denna gång av Ewa. Förra gången var det Eva Rundkvist. Tänk vad jag gillar det namnet och gillar de två tjejerna.


För fem år sedan Då separerade jag och flyttade till en egen lägenhet i Västerås och otrivdes och led alla helvetes kval tills jag var klok nog att flytta till Norrtälje 2006.


För tio år sedan Då låg jag på Västerås lasarett och opererades för en 10 liter tung vattencysta. Det var lite läskigt men allt gick bra. Jag minns också att Ewa åke till forna Jugoslavien samma år och jag var livrädd att det skulle hända henne nåt.


För femton år sedan Då bodde jag i Vårsta med Ewa. Minns att fritiden mest bestod av att skjutsa fram och åter till stall runt om i Botkyrka kommun med omnejd. Och att uppleva glädjen att även vara med på ridtävlingar och riduppvisningar. Det var även ett hektiskt år på jobbet inför valet 1994. Det roliga på jobbet då var nog att jag jobbade med Eva Rundkvist. Hon hade den förmågan att tänka framåt och var säker på valseger. Så rätt hon hade.


För tjugo år sedan Hur ska jag komma ihåg vad som hände 1988? Får väl förlita mig på Ewas svar att jag jobbade på postgirot 10 kvällar i månaden och sorterade postgirokuvert. Om jag inte tar fel var det på Mäster Samuelsgatan i Stockholm. Övrig tid ägnade jag nästan helt och hållet åt Ewa och hennes kompisar Linda och Maria. Det var en oförglömlig tid.


Vet inte riktigt vem jag ska utmana. Mina bästisar, Siv och Kerstin i Örnsköldsvik bloggar inte, men om Eva R läser kanske hon vill berätta lite mer om sig själv just dom årtalen.


1 kommentar:

Eva sa...

Klart jag läser. Ibland i alla fall.
Jag ska klura lite. Återkommer.
Häromdagen kom jag på att jag numera helt sanningsenligt kan säga att jag sysslat med och helt eller delvis levt på kommunikation - ord och bokstäver - i olika former i trettio år.
Åren går...VI hörs/Kram Eva