torsdag 25 september 2008

Jag tänker inte sansa mig

Karolina Fjellborg förfasar sig över svenska folkets trakasserier över TV-reklamen och ojar sig för att den stackars TV4-tittarombudsmannen blir nerringd av arga tittare. Det gäller i första hand den kränkande ICA, Telia och Iprenreklamen. Och Fjellborg försvarar eländet med att kanalerna inte kan bajsa fram pengar till egen produktion.
Jag har aldrig ringt till den stackars tittarombudsmannen för det ger i alla fall ingen effekt. Och dessutom har jag tagit bort TV4 från mitt programutbud. Mitt sätt att bemöta reklamen är helt enkelt att inte köpa "bajset" som reklammakarna så ihärdigt försöker pracka på oss. Visst tittar jag på Efterlyst i TV3 och CSI TV5 ibland men under reklampauserna roar jag mig med att skriva ner varumärkena som det reklameras för och köper naturligtvis ett annat märke. Det finns alternativ och i regel ett billigare sådant. För naturligtvis får vi kunder betala för skiten.
Jag handlar inte på ICA, jag har inga Telia-abonnemang, inte skulle jag komma på tanken att köpa Ipren heller. Köpte en annan reklamfri huvudvärkstablett på apoteket. Den var fem kronor billigare och samma innehåll.

Inga kommentarer: