söndag 11 november 2012

Torsdag, fredag och lördag med Norgrens

Ibland är det säkert en månad mellan kusinträff och ibland går det ännu längre tid innan jag träffar Krister och Yvonne. Nu i helgen blev det lite ändring.
I torsdags mötte jag upp kusin-vitamin vid bussen. Vi tog en snabb tur runt storbyn och hon fick se den vackra lilla staden. Hemma i min lilla lägenhet, kallar den garderob ibland, umgicks vi över god mat och dryck och en trevlig dvd-film. Dags för John Blund fick Motti sova på en madrass på köksgolvet. Men av bilden att döma verkar hon trivas.
Igår kom kusinbarnet Krister med sambo Yvonne. Då fick dom äta "åslappe", dvs resterna av maten som blev över när Motti hade åkt.


Krister är en mycket omtänksam gudson. Han ska hjälpa mig att få bort mitt badkar och sätta upp en duschvägg. Bra att han kom hit och kollade hur det ser ut innan vi går till handling.

Inga kommentarer: