fredag 15 februari 2008

Skratt på schemat

Skulle blogga i går kväll, men timmen blev sen innan jag kom hem från italienska kursen, och orken slut. Deltog på torsdag fm i Jobb-utvecklingsgarantins fantastiska utbud. Torsdagens ämne var SKRATT. Jo, det är sant. Vi skulle lära oss skratta. Åt vad vet jag inte. Jag är humorfri. Vi fick ett blad med en stor käft och skulle sen skriva på rader vad som gör oss glada. Ja, Ewa och Gennaro gör mig glad, Teodor och Benjamin gör mig glad, Malins killar gör mig glad. Men det dög inte som motivation för glädje minsann. Det skulle vara mer konkret. Då tänkte jag fläska på med att tala om min enorma glädje när regeringen misslyckas gång efter gång med sina snabbutredningar som ingen vill ha. Då ligger till och med skrattmåsen i lä. Eftersom utbildarna är folkpartister tyckte jag det var bäst att hålla käften i församlingen, åtminstone denna gång. Men vem vet, efter två veckor med total avsaknad av arbetsmarknadspolitiska insatser tror jag det blir svårt att hålla käften. På måndag går jag inte dit, jag går och jobbar heldag.

Inga kommentarer: