lördag 12 juli 2008

Radioteatern ger...


Kalla mig prinsessa.

Jag är en riktig radiolyssnare, för det mesta blir det Radio Stockholm, när jag inte jobbar. Men har snart fått tinnitus efter att lyssna till Eric Gadd och Br Rongedahl in absurdum. Tycker dom ska byta skiva snart. Men idag lyssnade jag till P1, först var det mat-Tina som sommarpratade och Timbuktu som rappade ett recept på slutet. Häftigt. Varför jag rattade in P1-kanalen var för att jag erbjöd mig att banda radioteatern till Christina när hon är bortrest. Detta är innehållet:

"Huvudpersonen är den unga kriminalassistenten Louise Rick, nyss separerad från Peter, som är polis i Stockholm, och tillhör Citypolisen. Hon sätts att utreda en våldsam våldtäkt, där offret Susanne träffat gärningsmannen via nätdejting. Ytterligare en våldtäkt inträffar, och i samband med detta avlider offret Christina Lärke – som också träffade sin baneman via nätdejting, där mördaren gick under profilnamnet ”Mr. Noble”. Men polisen kan inte spåra gärningsmannen, då han använt sig av offentliga datorer, och inga vittnen finns. Det visar sig att Susanne och Christina har våldtagits av samme man, en man som ideligen byter profilnamn. Louises bästa väninna, Camilla, är reporter på Kvällsbladet, en tidning känd för sin sensationsjournalistik, och Camilla börjar pressa Louise allt hårdare på information kring det nträffade, vilket tär på deras vänskap. Samtidigt uttalar Louises cyniske chef, Wilhelmsson, sin misstro mot Louises sätt att agera som polis, och Louise blir alltmer pressad, såväl privat som i arbetet…"

fortsättning följer nästa lördag.

Nu finns det ju ett och annat att säga om alliansens public-service utredning också. Men det får bli en senare blogg.

Inga kommentarer: