onsdag 10 augusti 2011

Jag erkänner


Allsångsledarna och underhållarna Per-Ola Eklund och Michael Blum


Bejublad "På håret" Claes Vogel
Jag har varit på H´allsång, jag som tycker att allsång är pinsamt, förnedrande och allmänt obehagligt. Om jag nån gång tittar på allsång på Skansen byter jag kanal under tiden dom sjunger allsång.
Men ikväll var Kerstin och jag till Pythagoras och lyssnade till H´allsången med  bl a Kultursparken som arrangör. Frontfigurer var Michael Blum och Per-Ola Eklund samt ett antal gäster både lokala från Norrtäljetrakten och Claes Vogel från radioprogrammet På håret.
Naturligtvis gapade jag och sjöng av hjärtans lust sånger som Norrteljevalsen, Dans på Sunnanö, Tyrolerhatten m fl.
Claes Vogel gjorde ett bejublat uppträdande, sjöng sånger ur "senilkanalen 107" och ironiska texter om Hallandsåsen och Silja Symfoni och han spelade klarinett tillsammans med en kille ur orkestern.

1 kommentar:

Ewa sa...

Inget ar pinsamt, man ska gora det man blir glad av. Om det sen ar allsang eller inte spelar ingen roll. Och att sjunga ar ju underbart!