söndag 28 augusti 2011

Surströmming i Vårsta


Helgen har jag tillbringat i Vårsta. Lördag var jag och tittatade på Oskar när han spelade fotboll. En snabbfika på Grönfinkvägen och jag fick träffa Gustaf  7 1/2 en liten stund. Sen till Ica Vårsta, det var sig likt trots att det var 15 år sen jag var där sist.
Väl hemma hos kusin på Snöfinkvägen blev det surströmming med tillbehör. Oj oj oj va smarrigt. Både Höga kusten och Oskars surströmming smakade utmärkt.
Söndag födelsedagskalas med både stora och små. Hann med att äta god lax med pressad potatis och marängtårta till efterrätt  innan det var dags att ge sig hemåt till Norrtälje.
Mao en underbar helg med eget rum och uppassning som en hertiginna. Skriv- och lässtunder med Oskar snart 6 år och lite dans med Erik 1 1/2 år. Kan det bli mycket bättre.

1 kommentar:

Ewa sa...

Fresterska! Det vattnas i munnen nar jag tittar pa bilden. Vad avis jag ar pa dig som haft en sa trevlig surstrommingshelg med Norgrens. Sadana satt att spendera helgen pa aterfinns i topp tre pa min onskelista!