tisdag 4 december 2007

Finns jultomten?


Jag slutade tro på jultomten när jag var fyra år och upptäckte att han hade min systers kängor på sig. Då fick mamma och pappa minsann höra vem dom hade lurat! Mig lurar man inte så lätt.
I går var jag på anställningsintervju på Norrtälje sjukhus. Dom behöver extrafolk att ringa till när personal är sjuk, har semester mm. Kunde väl aldrig i min fantasi tro att jag skulle få det jobbet. Men döm om min förvåning, i morse ringde en mycket trevlig dam och sa att jag kunde börja med introduktion i morgon redan. Visserligen är det ett "inringnings-jobb", kanske inte varje dag.. men eftersom jag snart är utstämplad och ska få ta del av, den av regeringen utlovade, "Jobb-och utvecklingsgarantin, (ett annat ord för socialbidrag) är jag tacksam att ha fått in en fot i arbetslivet igen.
Därför börjar jag undra: Ska jag börja tro på tomten igen?

1 kommentar:

Krassman sa...

Mona: Inte för att jag inte gillar anställningsformen "inringnings-jobb" men jag är så hjärtligt glad för din skull. Det var en riktig julklapp måste jag säga.