lördag 15 december 2007

Vilket mörker


Nuvarande belysning alternativt nödvändig belysning om jag inte ska ramla i ån

När jag går till jobbet på morgon är det mörkt, när jag går hem på kvällen är det mörkt. Men..
efter gångvägen från sjukhuset till Vigelsjö finns ingen belysning! Det blir till att "fickla" som det heter. Visst, ficklampan är nödvändig, går ibland där det inte är gångväg som kommunen ansvarar för. Som Norrtäljebo vill jag kunna känna mig trygg när jag är ute när det är mörkt. Det är under all kritik att det inte finns tillräcklig belysning. Som kvinna och s-kvinna kräver jag att den allena rådande i kommunen, Kjell Jansson (m) ser till att det blir upplyst på alla gångvägar. Det är inte bara till Vigelsjö som det är knappt ledsyn. Det finns områden kring Societetsparken som är lika skrämmande. Om jag inte hade ficklampan skulle jag nog ramla i ån. Hur kul är det när jag inte kan simma?? Nu har BRÅ kommit med en ny rapport som säger att upplysta gångvägar är bevisligen ett sätt att minska brottsligheten.

Inga kommentarer: