lördag 15 oktober 2011

Jag är stolt, jag är glad och jag skäms

Jag är stolt över att vara Socialdemokrat. Jag är oerhört glad över att utredningen kring Håkan Juholt blev nedlagd. Jag är övertygad om att Håkan Juholt kan leda oss Socialdemokrater till valvinst 2014.
Men jag är oerhört besviken över mina partikamrater i Norrtälje ak. Att på partiets representapskapsmöte tillåta att en kamrat överlämnar blommor "som tröst" till partiledaren som "tyckasyndom"-person anser jag vara ett mycket osmakligt agerande. Hur tänker våra företrädare i Norrtälje? Finns det överhuvudtaget ingenting annat än att synliggöra personer? Går personer före politiken i Norrtälje? Fina Ulrika och Maggan som uttalar sig att vara besvikna  http://norrteljetidning.se/nyheter/1.1394235-lokala-sossar-besvikna-pa-juholt,
Sen skickar samma ak  en person som figurerar i NT som http://norrteljetidning.se/nyheter/1.1393683-hvb-hem-samarbetade-med-mc-gang.
Jag tycker väldigt mycket om Jan Emanuel, men att han blir utskickad som "blomsterflicka" får mig att må illa. Vad har man för omdöme i ak?

Inga kommentarer: