lördag 26 januari 2008

Förnedrings TV


TV4 i mitt hem, nej tack
Jag tittar ganska mycket på TV på kvällarna, nyheterna, samhällsprogram av alla de slag som SVT har att erbjuda. Däremot är jag allergisk mot TV4. Men... förra fredan tyckte min syster att jag skulle titta på Let`s dance som går på TV4. Okay, Tony Rickardsson är ju med tänkte jag, han är ju ett "läckerkex" som jag beundrade under hans speedway-tid. Men att lyda min systers råd var ett val som jag ångrade djupt. Förnedrings-TV på högsta nivå. Efter varje danspar, REKLAM. Det verkade som om dansparen dansade och programledarna pratade med blixtens hastighet för att göra paus för denna äckliga reklam. När jag sen läser en debattartikel på DN av 11 medarbetare på TV4 om deras usla arbetsvillkor på lokalstationerna blir jag upprörd. Nu tittar jag på ABC-nytt på SVT, men kunde väl inte tro att arbetssituationen för lokal-TV reportrarna på TV4 är så usel. Nu har jag helt sonika knappat bort TV4 från mitt kanalutbud på digitalboxen. Min tittarsiffra ska dom inte ha.

1 kommentar:

Lars at Ejgde sa...

Hurra ! Jag håller fullständigt med.
Reklamkanaler är ett gissel vi klarar utmärkt utan.
Gör som Du. Bojkottar 4:an
L