söndag 13 januari 2008

Näst bästa julklappen


Min Zen Stone-spelare
Den bästa julklappen 2007 var naturligtvis att Ewa och Gennaro var hemma hos mig i Norrtälje. Allt annat är bonus. Men... jag fick ju en Mp3-spelare. Detta under till radiogrammofon som har krympt till en liten ask, liknande typ en ask ögonskugga. Nu kan jag, när jag går till coop, går till jobbet, och när jag går till Folkets Hus lyssna på mina favoritlåtar. Till exempel: Internationalen, Vi räcker våra händer, Vi äro tusenden som bygger landet.
På tal om att vi äro tusenden stämmer det med Demoskops senaste mätning. Socialdemokraterna får ensamt 44,3 procent, vilket uppges vara en uppgång med 2,5 procentenheter.
- Jag har svårt att kommentera en enskild mätning. Jag tror att få svenskar har bestämt sig för hur de ser på både regeringen och oppositionen. Men det föranleder oss att bli ännu mer aktiva när det gäller att utveckla politiken och möta väljarna, säger moderaternas partisekreterare Per Schlingmann till TT.
Där har Schlingmann fel, det är inte få svenskar, utan tusentals, som vill försöka bygga upp det som moderaterna och co river och säljer ut till högstbjudande.

2 kommentarer:

Arvid Rosengren sa...

Socialdemokraterna borde kanske inte vara så nöjda med opinionsundersökningarna. Läget bygger ju trots allt mer på missnöje mot priset på bensin och tobak än deras egen politik.

Unknown sa...

Arvid Rosengren, du har inte höga tankar om svenska folket. Man kan inte allenast leva på bensin och tobak.