fredag 13 juni 2008

Campionati Europei di Calcio


Foto: SVT
Av rubriken att döma syns väl vilket som är mitt favvo-fotbollslag. I kväll satt jag med min lilla italienska flagga och viftade ivrigt, men förgäves. Det blev 1-1 mot Rumänien.

Här i Norrtälje är det nog inte så många som hejjar på Italien, jag sprang runt till alla tänkbara ställen innan em och försökte få tag i en liten italiensk flagga, men icke sa nicke. Jag gjorde min egen. Tog ut en bild från Wikipedia och tejpade fast den på en blompinne.
Likadant när jag anmälde mig till italiensk kurs på ABF, bara en anmälan - min. Har ringt och kollat, det är fortfarande bara en person intresserad - jag. Vad har Norrtälje emot Italien?

Men jag bär stolt min fina jacka som jag fick av Gennaro i julas. Den med italienska flaggan på ärmen och ITALIA med stora bokstäver på framsidan.

Inga kommentarer: