söndag 1 juni 2008

Självkänsla nu....

Så heter en bok av Mia Törnblom och som jag fick i present av Ewa för något år sedan. Resultaten av min självkänsla enligt boken var summa summarum 0. Därför har Carina fått ärva den och förhoppningsvis blir hennes resultat bättre.
Men idag när jag läste Svenskan på nätet så tog jag ett självkänslatest, här är resultatet:

"Ditt resultat antyder att du har god självkänsla. Att du värdesätter dig själv återspeglas i ditt privatliv, dina relationer och i din karriär. Du utstrålar för det mesta självförtroende och vågar satsa helhjärtat på saker. Din goda självkänsla gör troligen att du hanterar stress bra och att du över huvud taget mår bra. Uppskatta och vårda den här egenskapen för den kommer att ta dig långt i livet."
Inte direkt vad jag tycker själv men jag är naiv och dum nog att tro på tidningen! Resultatet är i alla fall bättre.

Inga kommentarer: