tisdag 17 juni 2008

Italienska skor



Några par har jag, står i garderoben och ser bra ut. Mindre bra att ha dom på fötterna. Dom gör ont. Däremot köpte jag tre par skor på Wedins skorea idag. Det blev lågklackat och typ fritidsskor. Passar mina fötter bättre.
Rubriken handlar om boken som jag läste ut under tiden jag åkte buss Norrtälje-Stockholm tur och retur. Henning Mankell förnekar sig inte. Boken handlar om människor i min ålder, som gör upp med livet något för sent kanske.

Jag orkar snart inte läsa dagstidningarna eller lyssna på nyheterna. Det handlar hela tiden om alliansens totalt urflippning, ingenting av vad dom gör eller har gjort fungerar i verkligheten. Inte fungerar det mellan regeringspartierna heller. Den ene vill så och den andre vill så och den tredje och fjärde vill ingenting, bara lyder "härskaren". Men det verkar ju i alla fall som om ungdomsförbunden i borgerligheten börjar reagera. Det behövdes ett korkat och vansinnigt FRA-förslag för att det skulle börja knaka riktigt ordentligt, förhoppningsvis till bristningsgränsen. I verkligheten är alliansen oense i de flesta frågorna.

Inga kommentarer: