söndag 22 mars 2009

En dag med Roger och Anne-Marie


Jag lyckades oxå fånga herrskapet Läth på bild

Idag åkte jag in till storstan för att träffa min fd arbetskamrat Roger och hans fru Anne-Marie.
Roger och jag arbetade tillsammans på riksdag(S)gruppen i närmare 15 år. Vi hade stämt träff ute på Djurgården och jag traskade iväg från t-banan vid Karlaplan till Liljevalchs vårsalong.

Innan vi gick in och tittade på konstverken bjöd dom mig på lunch på Blå Porten, en restaurang i närheten av Liljevalchs.
Jag har aldrig varit innanför dörrarna på den konsthallen tidigare och vårsalongen är ett urval av inlämnade alster. Det var blandat med oljor, kolteckningar, fotografier, all sköns plast och silikonkonstverk.
Det konstverk jag fastnade mest för var en liten skulptur som hette "Falkmamma".

Inga kommentarer: