söndag 5 september 2010

Helg med släkt och vänner


Gustafs fina förskola


Nya Malmsjö skola






Oskar vilar och tittar på dansbandskampen



Gustaf och Erik på "promenad"


Sven och Jenny Swallow Dahlin


Jocke mitt emellan farmor och farfar
Ett kort avbrott i valrörelsen för att umgås med släkt och vänner i Vårsta och Brottby. Jag tog bussen, t-banan, pendeltåget och bussen till Vårsta, en resa på ca 2 1/2 timme. Checkade in hos kusin vitamin på Snöfinkvägen, blev väl mottagen och efter en god lunch blev det långpromenad runt mina "gamla" trakter. Första anhalt Brosjön, där det hade förändrats en hel del, naturligtvis till det bättre. Sen vidare mot Gustafs förskola och Hästmossen. Det området var helt förändrat på ca 15 år, kände inte alls igen mig. Istället för skog skog skog var det villor villor villor och inte vilka villor som helst. Sen ner mot Vårsta centrum och Malmsjö skola. Ewas skola mellan 1an och 6an är nu helt ombyggd. Borta är barackerna där Ewa tillbringade sin skoltid och istället en nybyggd och modern och miljöplanerad skola. Där har framtidens tänkande gjort framsteg. Väl hemma igen blev det surströmmingsfest där Fredrik, Gustaf, Oskar och Erik också var med. Finfina killar allihop. Det blev lite lek med dom större killarna och mycket gosande med lille prins Erik. Söndag morgon gick jag ner till Sven och Jenny där det blev kaffe och mycket Socialdemokratiskt ideologiskt pratande. Jättefina människor. Hem till Norgrens på lunch och därefter blev det bilfärd mot Norrtälje, stannade till i Brottby och hälsade på nästa kusinbarn Krister med familj, gulliga Krister, Joakim och Yvonne och vovven. En riktig släkthelg med andra ord. Det gör jag gärna om

Inga kommentarer: