fredag 10 september 2010

Ingen valstuga idag


Hanna, Frodo och Tove

Trodde jag. Men samtidigt som jag gick till arbetsförmedlingen och med känslan av förnedring att behöva få underskrift av myndigheten därför att jag är "samhällstärare", en av dom som inte jobbar. Allt enligt högern. Om högerpolitikerna, Olofsson och Reinfeldt skulle veta hur fruktansvärt förnedrande det känns att behöva niga och bocka för att få överleva i Sverige 2010. Fick sluta min timanställning pga ändrade a-kasseregler. Är man 61 år gammal är det inte så lätt att få en anställning och den trygghet som det innebär. Efter att ha "stämplat" ut mig blir det sk jobb-utvecklingsgaranti. Och då tillåts du inte skriva under och skicka in till försäkringskassan, då ska storebror ha ett finger med i spelet.


Hur som helst gick jag förbi valstugan och pratade med Hanna och Tove som höll ställningarna. Bara den lilla stund jag var där var det minst två personer som ska rösta på Socialdemokraterna, främst då på Mona Sahlin. Opinionssiffror och journalistdrevet mot Mona till trots.

Inga kommentarer: