måndag 20 september 2010

Ohyran tar plats i Sveriges parlament


Jag känner sorg och ilska. Ilska för att vi i etablerade partier inte har lyckats stoppa ett rasistiskt parti att komma in i riksdagen, sorg för att mitt eget parti gjorde ett katastrofval.

I hela Europa nästlar främlingsfientliga partier in sig och har bara ett enda syfte, stoppa invandringen. I Finland finns Sannfinnländarna, i Norge finns Fremmskrittspartiet, i Danmark finns Dansk Folkeparti, i Italien finns Lega Nord. Jag kan inte räkna dom alla. Dom finns överallt. Som ohyra och löss kryper dom fram ur sina gömmor.

Dessa partier är oerhört skrämmande, att det finns människor i Sverige som har lagt sin röst på Sverigedemokraterna är för mig ofattbart.

Alla som flyr från sitt eget land, oavsett vilket, ska känna sig välkommen och få ett värdigt mottagande i Sverige. Om inte kommer jag att kalla mig för Världsmedborgare för då skäms jag för att kalla mig svensk.

Inga kommentarer: