tisdag 20 december 2011

Julfilm

Tyvärr får jag inte njuta av Ewa och Gennaros närvaro i jul. Men jag kan däremot få njuta av att titta på filmen Letters to Juliet som Ewa skickade till mig

Handlingen är enligt http://www.wikipedia.org/ följande:
Sophie är en ung amerikanska. Tillsammans med sin arbetsnarkoman till fästman åker hon till Verona i Italien på för-smekmånad. I Verona upptäcker Sophie hur kvinnor från hela världen lämnar brev till Shekspeares Juliet och en grupp kvinnor som kallar sig Juliets sekreterare besvarar breven. Medan hon hjälper kvinnorna hittar Sophie ett femtio år gammalt brev från brittiska Clarie som femtio tidigare var kär i en italienare, Lorenzo, men hon vågade aldrig älska honom eftersom hennes föräldrar inte gillade honom. Sophie svarar på brevet och den nu 65-åriga Clarie dyker upp i Veron med sin sonson Charlie. De tre ger sig ut på en resa genom Italien för att finna Lorenzo.





Filmen är inspelad på Borgo Scopeto Relais
Ett underbart vackert och lyxigt hotell som jag hade äran att besöka tillsammans med Ewa när jag var hos henne i somras.

Inga kommentarer: